Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Aarhus: Digital Markedsføringsret - samspillet mellem markedsføringsloven og persondatareglerne
Body: 

Dette kursus afholdes også i København 26. september 2018

Den nye markedsføringslov er trådt i kraft og samtidig kender vi nu den vedtagne persondataforordning, der gælder fra maj 2018.

Hvad betyder de nye regler for din virksomhed, især for digital markedsføring og permission marketing? Få en need-to-know-update om gældende ret i dag og i morgen med fokus på grænseoverskridende tiltag, it-baserede og uigennemskuelige markedsføringsaktiviteter, der i vidt omfang gør brug af persondata, f.eks: 

§  Markedsføringslovens krav til permission marketing?

§  Hvad betyder den nye persondataforordning (GDPR) og det fremsatte forslag til en supplerende lov om databeskyttelse for fx. fremtidens direct marketing, datamining og behavioral marketing, f.eks. indsamling og brug af data om søge-, adfærds- og købshistorik, målrettet banner- og e-mailannoncering og brug af webanalytics og data fra tredjeparter?

§  Hvad er gældende ret omkring markedsføring via sociale medier?

§  Hvad stiller du op med de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring?”

 

Lidt om indlægsholderen:

Heidi Lindberg Andersen, Advokat hos Kromann Reumert. Heidi beskæftiger sig hovedsagligt med markedsføringsret og persondataret med særlig fokus på digital markedsføring samt forbrugerret og immaterialret.

Tidspunkt

Tirsdag 25. september 2018 (Kl. 14.00-17.00)

Kontaktperson

Sted

  • Kromann Reumert
    Rådhuspladsen 3, 8000 Aarhus C.

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Kromann Reumert

4 Gode grunde

  1. Få styr på den nye markedsføringslov og persondataforordningen
  2. Lær hvornår der skal permission til at markedsføre via sociale medier
  3. Forstå de juridiske gråzoner inden for digital markedsføring
  4. Få styr på hvilke data du må bruge i din markedsføring

Relaterede artikler