Clear Channel lancerer efter eget udsagn nu Danmarks største DOOH-kategori i shopping centrene. Det drejer sig om knap 100 skærme, der udover den nationale dækning sikrer et samlet netværk på 13 centre og op til 150 digitale flader. 

Udover den store eksponering af besøgende, giver netværket annoncørerne mulighed for at henvende sig direkte til potentielle købere og positionere brands og produkter tæt på købssituationen. 

– Vi glæder os til at introducere en digital platform på tværs af vores centre, der er med til at højne butiksoplevelsen og samtidig åbner op for nye, unikke kommunikationsmuligheder både for vores lejere, samt de kommercielle annoncører, siger Jakob Møller, Commercial Manager hos DADES.

– Vi har været partnere med Clear Channel gennem en længere årrække omkring reklamepladser uden for vores centre, og vi glæder os meget til at udbygge vort gode samarbejde med de nye digitale løsninger.

Nu nærmer det sig millionen

Clear Channel lancerede deres første digitale netværk på 54 skærme i Københavns Metro i april 2016. Det blev fulgt op med det første digitale Mall-netværk med 21 skærme på Fisketorvet samme år. På den anden side af sommeren, når netværket går live, giver den digitale udvidelse annoncørerne adgang til knap 950.000 ugentlige besøgende på tværs af hele Danmark. 

– Vi har oplevet en stødt stigende efterspørgsel på vores eksisterende digitale platforme, hvilket gør det til en enkel beslutning at fortsætte vores investeringer på dette område, fortæller Dennis Højland Nyegaard, Country Manager hos Clear Channel. 

– Vi er stolte over at være med til at udbygge vores mediekategori, så den kan konkurrere både med TV og online, men også, at DADES A/S har valgt at tildele os denne aftale, der er den hidtil største af sin art i Danmark, slutter Clear Channel direktøren.