Cool Gray-koncernen har store vækstambitioner, og nu er organisk vækst ikke længere nok.

Som en del af selskabets samlede vækststrategi udvider bureaudelen af Cool Gray nemlig nu aktiviteterne ved at overtage reklamebureauet Highlight.

- Cool Gray og Highlight har i længere tid talt om at slå kommunikations-aktiviteterne sammen, og vi har nu lavet et aftalegrundlag, der både tilgodeser medarbejdere, kunder og ejere, siger Brian Hindse, adm. direktør hos Cool Gray,

Med sammenlægningen af bureauaktiviteterne bliver Cool Gray tilført en øget omsætning på ca. 13 mio. kroner.

Derudover bidrager Highlight med det, Cool Gray betegner som en rigtig interessant kundeportefølje.

Med overtagelsen af Highlight får Cool Gray tillige adgang til et topmoderne fotostudie og 15 nye kollegaer.

Tunge profiler til Cool Gray

Ud over overtagelsen af Highlight opruster Cool Gray også på ledelsessiden.

Senest er Lars Lysdahl pr. 1. juni tiltrådt som ny salgsdirektør (CSO), og han er dermed det tredje medlem af topledelsen, der er hentet til koncernen ude fra over de seneste otte måneder.

Lars Lysdahl kommer fra en stilling som Head of Strategic Relations and Market Development hos InfoMedia og har tidligere bl.a. været adm. direktør/SCO for det danske kontor hos reklamegiganten J. Walter Thompson.

Oprustningen hænger sammen med, at Cool Gray er i gang med en større reorganisering og opjustering på ledelsessiden.

Cool Gray på spændende rejse

Processen blev skudt i gang, da koncernen i november 2015 hentede Carina Neergaard ind som bureau- og kommerciel-direktør/CCO fra Coop, dernæst Carsten Damgaard fra Novo Nordisk som COO og nu altså Lars Lysdahl fra InfoMedia i København som CSO.

- Cool Gray er på en særdeles spændende rejse, som jeg glæder mig til at blive en del af. Det betyder nye og spændende udfordringer personligt og professionelt, men også muligheden for at være en del af en koncern, der både tør og vil udfordre og gå nye veje, siger Lars Lysdahl.

Lars Lysdahl skal tilføre Cool Gray øget fokus på salgs- og kundeindsatsen. Sammen med hans omfattende erfaring med markeds- og forretningsudvikling, danner det ”et ideelt match med Cool Grays fremtidige forretningsmodel”, lyder det fra Lars Lysdahls nye arbejdsplads.