De har fart på hos det digitalt stærke bureau Subsero: Sidste forår kom der fem nye profiler til, i februar kom bureauets første kreative direktør – og en fordobling af årets resultatet – og nu vokser bureauet  videre.

Og ifølge kreativ direktør Jesper Isholm er retningen klar:

- Lige nu er vores fokus at styrke den konceptuelle idéudvikling yderligere. Vi ansætter selvfølgelig også af håndværksmæssige grunde, og fx er de to nye art directors, vi har fået ind, begge knivskarpe visuelt. Men vægten har primært været på, at de kan bidrage til at videreudvikle det kreative niveau, siger han.

De nye profiler i Subseros kreative afdeling er:

Martin Furze, der er startet som ny Art Director. Han kommer med en stærk konceptuel baggrund og masser af erfaring fra bl.a. Se Lige Mig og senest & Co. Han har løbende gjort sig bemærket i branchemedierne bl.a. med sin jobsøgningskoncept No Sleep og senest sin Poli-Graph .

Zoe Sys Vogelius bliver også ny Art Director hos Subsero. Hun er netop hjemvendt til Danmark efter flere år i USA og England, hvor hun bl.a. har arbejdet for Y&R New York, McCann London samt Wieden & Kennedy London. Hun bringer dermed en betydelig international erfaring med sig til bureauet. Og så har hun i øvrigt tidligere gjort sig stærkt bemærket på den internationale award-front, bl.a. ved D&AD og YoungGuns.

Og så udgjorde hun, sammen med Thomas Ilum, der i dag er kreativ direktør hos UncleGrey, det kreative team hos McCann i London, som vandt en sølvløve for Friend Compass for Momondo Group.

Peer Vilmann, der er ansat som ny mediegrafikerelev. Han er i gang med sin mediegrafikeruddannelse hos NEXT Kbh og skal være hos Subsero som elev i to år.

Hele bureauet vokser
Ud over ansættelserne i kreativ afdeling opruster Subsero også med en ny senior projektleder i skikkelse af Anne Jeppesen.

Anne har arbejdet freelance det seneste år og bringer ellers mange års kontakterfaring med sig fra bl.a. OMI og Agenda Group.

- Det er hele bureauet, der vokser, og derfor skal vi have flere kompetencer ind over hele linjen, siger Subseros adm. direktør Kristoffer Hamborg og tilføjer:

- Vi har altid stået stærkt både kreativt og teknisk, og særligt den indgående forståelse af digitale muligheder og kanaler er en del af vores DNA. Over de seneste år er det blevet klart for os, at der er et hul i markedet til sådan nogle som os, der har digital indsigt og samtidig kan udvikle stærke, kreative koncepter. Og det vil vi gerne blive endnu bedre til at udfylde.

På kampagnefronten er det senest blevet til en film om den nye Crafter for Volkswagen Erhvervsbiler, der på kort tid har høstet over 130.000 visninger – og som netop har fået fin omtale i det prestigefulde branchemedie Shots.