Med et resultat før skat på 4 mio. indfriede Marketsquare sit mål om at nå samme niveau som i 2015 på trods af, at der i det forløbne år er investeret markant i nye funktioner og kompetencer.

Marketsquares bruttofortjeneste endte på 27,3 mio. kr., hvilket adm. direktør Jens Thrane-Møller betegner som tilfredsstillende og helt efter planen:

– Som led i bureauets strategiske udvikling har vi i 2016 bl.a. investeret i en ny filmafdeling, en markant opgradering af vores Social Media-funktion og i nye digitale kompetencer i det hele taget. Hertil kommer udviklingen af vores nye store Shopper Insights Studie, som kortlægger købsadfærd på tværs af den fysiske og digitale detailhandel i Danmark.

– Det har ikke været målet at out-performe 2015 resultatet, men derimod at stå endnu stærkere i forhold til at kunne løfte de mange spændende og nye typer af opgaver, som vi samarbejder med vores kunder om. Så på den baggrund er vi meget tilfredse med resultatet.

Kig lidt fremad?

– Udgangen af 2016 og begyndelsen af 2017 har budt på markant øget aktivitet og nye kunder i form af Sportmaster, Lyngby Storcenter, Meny, ToysRus og Japan Tobacco Industry, hvilket bl.a. har betydet, at Marketsquare har budt otte nye medarbejdere velkommen i løbet af årets første måneder.

– Vi er stolte og glade, både over alle de nye kunder, der viser os den tillid at lægge deres projekter hos os, og over hver og én af de medarbejdere, der vælger Marketsquare, og den kultur vi repræsenterer.

– Derudover har vi endnu et par spændende ansættelser og udvidelser undervejs, så 2017 står bestemt også i den positive udviklings tegn, slutter Jens Thrane-Møller.

Nøgletal Marketsquare

(Mio. kr.)                            2016/ 2015

Bruttofortjeneste:            27,3/ 28,3

Resultat før skat:                4.1/ 4,01