• Her er de mest værdifulde brands

    Amazon tager et stort spring fremad på den årlige brand-rangliste fra Kantar Millward Brown, mens Google er verdens mest værdifulde brand generelt. Et wake-up-call til danske e-købmænd og medier?

    06. juni 2017
  • Kæmpebøde til Canal Digital

    Manglende prisoplysninger i en række Canal Digital-reklamer koster nu selskabet en bøde på en kvart mio. kroner for vildledende markedsføring. TV-udbyderen ærgrer sig over sagen, der stammer fra 2009.

    06. juni 2017
  • IKEA hylder den blå pose

    Den blå IKEA-pose fylder 30 år og har fået sin egen reklamefilm. Bureauet bag er Acne, og manden bag Volvo Trucks’ gigantiske reklamehit ”Epic Split” har instrueret.

    06. juni 2017
  • Outdoor: Danske Spil satser digitalt

    Danske Licens Spil har de foregående to uger kørt kampagner, som bygger på et af de mest ambitiøse Digital Out of Home (DOOH)-setup herhjemme hidtil. Vizeum, Posterscope og Liveposter hjalp til.

    06. juni 2017
  • Hej CMO, kan du genkende mig?

    Medierne fortæller os igen og igen, at vi er helt transparente. Det er der nu ikke meget, der tyder på, filosoferer Per Hyldborg fra SAS Institute. ”Hvorfor må jeg ikke mærke, at I genkender mig,” mener han.

    02. juni 2017
  • Husk nu at hjælpe far

    FREDAGSFILM: Vanen tro bruger Interflora de gode anledninger til at kippe med kasketten. Denne gang er det fars dag, der fortjener lidt nudging. Naturligvis er det Brandhouse, der har strikket kommunikationen sammen. SE MED HER

    02. juni 2017
  • Designhæder til unge talenter

    To unge design-talenter blev hædret med en pris ved Danish Design Awards anden runde i Kolding onsdag aften, hvor også vinderne af fire nye priskategorier samt årets People’s Choice blev afsløret. Se vinderne her.

    01. juni 2017
  • Eniro lader kødbollerne tale

    Den passionerede kødbolleentusiast Karl, der har svært ved at lokke kunder til sin restaurant, er hovedpersonen i en ny nordisk kampagne fra søgegiganten Eniro. Patchwork er bureauet bag. Se med her.

    01. juni 2017
  • Stryhns og Carlsberg hædret i UK

    Danske Anew og M2 Film kan føje endnu et gyldent trofæ til pokalskabet for den iørefaldende Stryhns reklamefilm ”Skurvognen”. Den blev hentet ved internationalt awardshow i England, hvor også Carlsberg hev priser hjem.

    01. juni 2017
  • YouSee ny Grøn Koncert-partner

    YouSee er ny Grøn Koncert-partner, hvilket bl.a. baner vej for en ny scene, hvor ”grønne” artister – du kan selv være med til at bestemme nogle af dem – får chancen i det fine musikalske selskab. ”Et perfekt partnerskab for os,” mener YouSees marketingdirektør.

    31. maj 2017
  • Vice lader unge flygtninge tale

    Et tværnationalt samarbejde mellem Vice Media og FN’s Flygtningehøjkommissariat giver ordet til unge flygtninge i 11 lande. Målet er at sætte spørgsmålstegn ved den måde, medierne i dag skriver om flygtninge og integration.

    31. maj 2017
  • Et barn tager ordet

    En kun seksårig dreng leverer noget en kraftpræstation i en rørende og anderledes film, som i dag er med til at lancere det ambitiøse initiativ Røgfri Fremtid. Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden står bag. Bureauet er & Co. 

    31. maj 2017
  • Rap sælger reformationen

    I vort protestantiske moderland skal vi naturligvis fejre 500 året for reformationen, og det unge bureau Holy Truffle har valgt at knække kommunikations-koden på en ganske særlig måde. 

    31. maj 2017
  • Hjælp mod digitale overgreb

    Et nyt samarbejde mellem Call me og HELP Forsikring tilbyder mobilselskabets kunder rådgivning og advokathjælp, hvis de udsættes for digitale overgreb. Tiltaget skal særligt hjælpe til at skabe tryghed for børn og unge.  

    31. maj 2017
  • Telenor skabte digital løbe-succes

    Sparta og Telenor ville sammen skabe verdens bedste digitale løbeoplevelse under Copenhagen Marathon, og det lykkedes et langt stykke hen ad vejen. Det rigtige partnerskab var nøgleordet, lyder det fra partneren SponsorPeople.

    30. maj 2017
  • Branding har aldrig været vigtigere

    Tusinder af kampagner viser, at reklamer, der involverer forbrugeren følelsesmæssigt, gør et varigt indtryk og skaber mersalg for de brands, der har mod til at tænke længere end til næste taktiske spot. VW er et godt eksempel.

    30. maj 2017
  • Penge-app slipper kontrollen

    Den danske fintech-app Lunar Way har søsat en sponsor-baseret kampagne, hvor de unge sponsorat-modtagere også skaber kampagnens content. - Vi ved ikke, hvordan det ender, men det er også meningen, siger marketingchefen.

    30. maj 2017
  • Kvinden de kaldte luder

    Dansk Kvindesamfund puster nyt liv i tørklædedebatten herhjemme med en ny kampagnefilm – "De kaldte hende for LUDER" – som det unge bureau Gorilla Media står bag. Se med her.

    30. maj 2017
  • Bruger du også syv devices?

    Har du fuldstændig styr på din cross device-marketing? Ellers er det ved at være på tide, da danskerne nu i gennemsnit går på nettet via syv forskellige apparater, viser ny analyse.

    29. maj 2017
  • Bakkedal: Nu med juni-kalender

    Sidste års julekalender-succes har givet blod på tanden hos Dragsbæk-brandet Bakkedal, så nu følges op med en sommerkalender, der viderefører universet ”Fra os i Thy”. Bureau-partner er Twentyfive & Thirty.

    29. maj 2017