I en ikke alt for fjern fortid gik flertallet af danskerne på nettet via en pc, en telefonforbindelse og et modem, hvorfra der lød mystiske lyde.

De dage er for længst overstået, og nu går danskerne på nettet fra i gennemsnit lidt mere end syv forskellige apparater.

Det viser en rapport forfattet af det danske marketingfirma AudienceProject, og det er naturligvis et wake up-call til alle de annoncører, der skulle tro, at cross device-marketing og målretning af online annoncer til helt præcise målgrupper online er noget, der hører fremtiden til.

Rapporten viser også, at danskernes online-adgang fra computer og mobil er nærmest fuldstændig med henholdsvis 95 pct. og 94 pct.

Syv ud af 10 bruger en tablet, seks ud af 10 får adgang via et smart TV og tre ud af 10 går på nettet fra en spillekonsol.

Endelig viser rapporten, at smartwatch- og Virtual Reality-penetrationen ligger på henholdsvis fem pct. og to pct. i Danmark.

Her er det værd at bemærke, at Danmark - og resten af Norden - halter efter Storbritannien og USA, når det handler om at tage Virtual Reality til sig.

Til gengæld er smartwatch-penetrationen næsten fordoblet på bare et år.

De nye apparater fylder dog stadig meget lidt i den samlede tid, danskerne tilbringer online, men det er med til at understrege, at det bliver stadig sværere og sværere for brands og virksomheder at levere relevante kommercielle budskaber til forbrugerne på det helt rigtige device på det rette tidspunkt.

Læs selv rapporten her