I går aftes løb første afdeling af den 44. udgave af det kreative, amerikanske awardshow ”The One Show” af stablen i New York.
Der blev uddelt guld-, sølv- og bronze-blyanter til de bedste arbejder i syv af awardshowets kategorier: Branded Entertainment, Design, Direct, Moving Image Craft, Print & Outdoor, Public Relations og Responsive Environments.
I disse kategorier var – som tidligere omtalt – fire danske arbejder med i finalen, og en af disse blev vekslet til en pris af den fineste karat, guld.
Mere guld til ”The DNA Journey”
Det gik til momondos allerede massivt prisvindende ”The DNA Journey” i kategorien Branded Content.
Et eksempel på fornemt kreativt arbejde herhjemmefra udviklet i et tæt samarbejde mellem momondo, bureaupartneren &Co. og produktionsselskabet Bacon, mens Be On og Radius Kommunikation hjalp til med at sprede budskabet via en effektiv PR-indsats.
Så der er allerede god grund til at kippe lidt med Dannebrog, da danske bureauer qua de mange finalepladser har klaret sig fornemt ved The One Show, der styres af non-profit-organisationen The One Club.
Siden awardshowet blev afholdt første gang i 1973 har der været flere danskere finalister og vindere, men både i fjor og i år tyder den danske indsats på, at kreativiteten herhjemme er inde i en god stime.
Mere guld til Danmark?
I fjor vandt både UncleGrey og McCann Copenhagen bl.a. guld. Året før blev Hello Monday belønnet med sølv og bronze, og året før med en af guld, hvilket også Spring/Summer kunne prale af.
I aften uddeles de resterende priser i kategorierne Cross-Platform, Film, Intellectual Property, Interactive, Mobile, Radio, Social Influencer Marketing, Social Media og UX/UI, hvor hele 11 danske arbejder er blandt finalisterne.
Du kan se alle de flotte One Show-vinderarbejder (indtil videre) her og de danske finalister herunder:
Danske finalister ved The One Show 2017:
Branded entertainment:
Online Short Form – Single
&Co. + Moland Film Company for TV 2: ”Alt det vi deler”
Online Long From – Single
Very Agency + New Land for Ford Danmark: ”The Family”
Online Long Form – Campaign
&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo: ”The DNA Journey”
Cross Platform:
Integrated Branding
Åkestam Holst + Bacon for IKEA: ”Where Life Happens”
Direct Marketing:
Craft – Use of digital Technology – Single or Campaign
UncleGrey og MEC + WM Creative Labs for Waoo: ”Donate your data”
Film:
Television – Long Form - Single
Åkestam Holst + Bacon for IKEA: ”Every Other Week”
Online films & video – long form - single
&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo: ”The DNA Journey”
&Co + Moland Film Company for TV 2 ”Alt det vi deler”
Interactive
Websites
Hello Monday for National Geographic: ”A Bear's-Eye View of Yellowstone”
Hello Monday for Residente: ”Residente”
Uncle Grey + MediaMonks / Hilversum + Weber for Weber: ”Weber Genesis II”
Websitets – Utility
UncleGrey + MEC + WM Creative Labs for WAOO: ”Donate your data”
Online Advertising – Banners
UncleGrey + WM Creative Labs for Cheapflights: ”Drag, drop and go”
Social Media
Social engagement – Community Building
&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo: ”The DNA Journey”
UX/UI
Web – User Experience
Spring/Summer for Rederiforeningen: ”Navigating Responsibly”
Kommentarer