OK, der i øvrigt er Danmarks mest solgte benzinmærke, støtter fortsat lokalsporten landet rundt.

Og historien om de små, ukuelige sportsklubber, der trodser mangel på udstyr og midler, er fortsat omdrejningspunktet for OK’s reklamefilm.

- Indtil nu har filmene kun omhandlet livet i klubben. I de nye film følger vi også de udøvendes problemer i hverdagen. Vi ville gerne skildre konsekvenserne af konsekvenserne. Altså at de problemer, de udøvende døjer med i klubben, også har konsekvenser i hjemmet, på jobbet eller hvor de nu færdes, lyder det fra Mads Mikkelsen, der er kreativ direktør i bureauet bag filmene, Agency Spring.

- OK ønskede en version 2.0 af filmene. Kernen skulle være intakt, men der måtte også gerne ske noget nyt. Humor og folkelighed er stadig virkemidlet, men historiemæssigt har vi forsøgt at bringe fornyelse ind i formlen, fortsætter bureauets strategiske direktør Mogens Kristensen.

Tre film på YouTube

Der er tre film klar. Det drejer sig om ”håndhold”, ”ishockey” og ”fægtning”, der allerede nu ligger klar på OK’s YouTube-kanal.

- Tanken har været, at filmene skal hjælpe hinanden på nettet. Derfor har vi også lavet digitale packs, der reklamerer for de andre film i serien, siger Mogens Kristensen.

Filmene er produceret i samarbejde med M2Film med Jan P. ved roret og med Klaus Spendser Lysgaard som instruktør.

- Det har været et super fedt samarbejde. Vi startede lige før sommerferien 2014 og har således haft god tid til at skrive og udforske mulighederne. Og dét er en sjældenhed i dagens reklame-Danmark. Altså at have tid til detaljerne og prøve forskellige ting af. Og så har det ikke mindst været pissesjovt, siger Mads Mikkelsen.

- De nye film bidrager med tilpas fornyelse i et velkendt koncept. Vi har været ambitiøse på OK’s og egne vegne. Jeg er stolt over den nye runde af film, som i mine øjne måske er den stærkeste pakke samlet set, siger Jan P.