Manden, der i op gennem 80’erne blev verdensberømt med tv-serierne Knight Rider og Baywatch - skuespilleren David Hasselhoff – ruller sig i den kommende tid ud på TV-skærmene og biograflærredet i endnu en kampagne for teleselskabet 3.

Denne gang har den aldrende strandløve grebet strikketøjet foran den buldrende kaminild, i selskab med ikke bare én, men fire hunde, for at fortælle danskerne om teleselskabets koncept 3Deling.

Med budskabet ”Strik den smarteste løsning sammen” skal kampagnen fortælle, at der kan være store besparelser at hente, hvis man deler data i familien i stedet for at have fx fire individuelle abonnementer.

Det er igen bureauet CO/PLUS, der står bag, ligesom kampagnefilmen også denne gang er instrueret af Mikkel Nørgaard, der bl.a. er kendt for at have instrueret Klovn-serien og -filmene samt filmatiseringerne af Jussi Adlers bøger Kvinden i Buret og Fasandræberne.

Svært at gennemskue

Ifølge Frederik Grønlund Scholten, der er Head of Marketing hos 3, har en tredjedel af 3’s privatkunder mere end et abonnement og bruger allerede 3Deling, men kampagnen skulle gerne få endnu flere med:

- Mobilabonnementer er på mange måder gået fra at være et individuelt anliggende til noget, man sagtens kan dele. Især familier med børn kan se fordelen i at dele abonnementer på tværs. Men det kan være svært at gennemskue, hvilke løsning der passer til ens familie, og derfor vil vi med denne kampagne vise, hvor enkelt det kan gøres, siger han.

Budskabet i kampagnen bakkes op af en ny undersøgelse fra Wilke, der bl.a. viser, at over halvdelen af danskerne gerne ville dele overskyndende data med et familiemedlem, hvis de kunne - og at 30 procent af de danske familier ikke har et overblik over deres samlede dataforbrug.

- Erfaringer viser os, at der ofte er nogle i familien, som altid løber tør for data, før måneden er omme, og andre bruger aldrig al deres data op - og her er 3Deling en kæmpe fordel, da data er samlet i én fælles pulje, som alle i familien deler. Man får derfor det optimale udbytte af sit mobilabonnement, siger Frederik Grønlund Scholten.

The Hoff har været effektiv

Om det vil lykkes The Hoff at få budskabet ud over rampen og flere danskere til at vælge 3Deling, må de kommende måneder vise, men overordnet set har Hoff and Dog-universet gjort det godt, siden det dukkede op i slutningen af januar i år.

The Hoff, der som mange sikkert vil huske erstattede en anden kendis fra verdensscenen, rapperen Snoop Dogg, har således sikret 3 væsentligt bedre resultater på en række parametre end tidligere kampagner.

De første kampagnefilm scorede således omkring 40 procent højere på bl.a. ad liking, forståelse, relevans og købsappel end tidligere kampagner, ligesom der også på de sociale medier har været stor interesse.

Både på engagement, reach og organisk vækst har 3 fået fine tal, oplyser selskabet, som bl.a. fik over 2.000 nye følgere på Facebook inden for de første tre dage, da The Hoff kom på.

Se den nye film her.