Berlingske Media, der bl.a. driver Berlingske, BT, Metroxpress, Weekendavisen og en række digitale medieaktiviteter, vil nu skabe bedre vilkår for annoncørerne på deres hjemmesider.

Det skal ske gennem et gennem et samarbejde med danske AudienceProject, der står bag en teknologisk platform, som bl.a. Facebook, Google, GroupM og Coca-Cola også anvender.

Berlingske Media vil nemlig qua samarbejdet fremover kunne tilbyde digitale kampagner beriget med data, der skal sikre mediehusets annoncører, at de i langt højere grad end tidligere når ud til de tilsigtede målgrupper.

Nøglen til dette udbytte findes oftest i kvaliteten af den data, der benyttes, forklarer Christian Stavik, der er Digital Udviklingsdirektør hos Berlingske Media.

- Vores mål er at sikre alle digitale annoncører den bedste, enkleste og mest træfsikre tilgang til de attraktive målgrupper, der besøger Berlingske Medias hjemmesider. For at sikre den højeste grad af kvalitet har vi valgt at indgå et samarbejde med AudienceProject, der inden for digital databerigelse er uden sidestykke i Danmark, siger han.

Det handler jo ikke om visninger

For AudienceProject ses samarbejdet med Berlingske Media som udtryk for, at der eksisterer en erkendelse af, at databerigede kampagner i dag er et afgørende konkurrenceparameter.

- Berlingske Media er en af de ambitiøse mediegrupper, der for længst har indset, at annoncører og mediebureauer ikke længere køber annoncevisninger - de køber målgrupper. I dag er digital databerigelse og transparens blevet konkurrenceparametre for Berlingske Media, og vi er ekstremt stolt stolte over, at de har valgt AudienceProject som strategisk samarbejdspartner, siger Simon Kvist Gaulshøj, der er Global Publisher Director hos AudienceProject.

Som en del af samarbejdet mellem Berlingske Media og AudienceProject, vil alle mediesælgere i Berlingske Media Annoncesalg – i øvrigt som de første i Danmark – gennemgå en datauddannelse afholdt af AudienceProject, der gør dem i stand til at rådgive deres kunder optimalt i indkøbet af målgrupper.

De databerigede digitale kampagner blev tilgængelige for Berlingske Medias annoncører i går.