Ganske som John Lewis i Storbritannien skyder Interflora julen i gang med en ny film. I Danmark opfordrer blomsterkæden os til at sende en tanke – og måske endda en buket blomster – til dem, vi ikke holder jul med.

Filmen, som Brandhouse naturligvis står bag, fortsætter i den følelsesladede tradition, vi kender Interflora for. I filmen møder vi en lille pige, som kaster sin kærlighed på en bamse i sin børnehave. Men hvad gør man, når bamsen ikke må komme med hjem, og julen nærmer sig?

– Sidste år lavede vi et samarbejde med Røde Kors om at skaffe besøgsvenner til de mange ensomme i Danmark. Denne film er en forlængelse af det tema, hvor vi minder om, at vi også skal huske dem, vi holder af, men ikke holder jul med, siger Zvi Goldstein, marketingdirektør hos Interflora.

– Alt vi laver for Interflora, handler om at bringe mennesker tættere på dem, de holder af, og det er denne film et godt eksempel på, mener han.

Følelser virker, viser WARCs analyse

Interflora har de sidste mange år brugt de store følelser i deres markedsføring med den ene rørende film efter den anden.

Genren er dog endnu ikke særlig udbredt i Danmark, hvor humor fortsat er det dominerende greb, men det kommer måske til at ændre sig?

Britiske WARC har nemlig netop været i Danmark og fortælle om, hvordan klodens 100 mest effektive kampagner virker – og hvorfor vi elsker dem. Og en af konklusionerne var, at følelser spiller en vigtig rolle. Så mon ikke vi kommer til at se meget mere af den slags i fremtiden?

Interflora og Brandhouse har endnu engang samarbejdet med Bacon og Martin Werner om filmen, som er den første ud af tre. De to andre kommer i 2017.

Se filmen her: