Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Clear Channel blødte i 2017

    Det går fremad på det danske outdoor-marked, hvilket glæder Clear Channels danske landechef, der trods et minus på 20,8 mio. kr. i 2017 ser lyst på fremtiden.

    20. juni 2018
  • Unilever kræver influencer-oprydning

    Influencer marketing er hipt, men nu råber en af verdens største annoncører, Unilever, vagt i gevær og opfordrer til en grundig oprydning i branchen. 

    20. juni 2018
  • Hvem har ansvar for tv-reklamen?

    Claus Donnerstag er netop tiltrådt som Country Manager for Adtoox Danmark, der minutiøst dokumenterer, hvem der har ansvaret for en tv-reklames vej fra bureau via produktionsselskab til publisheren.

    20. juni 2018
  • Danskerne blokerer færre reklamer

    Ad blocking har de seneste år været en af de helt store hovedpiner for reklamebranchen. En ny rapport viser, at brugen af ad blocking er relativt lav i Danmark, og at danskernes tendens til at blokere reklamer er faldende.

    19. juni 2018
  • Stort konsulenthus blåstemples

    For tredje år i træk kårer AdAge Accenture Interactive til verdens største digitale netværk, og det er noget, den danske afdeling kan bruge. ”Og det gør vi faktisk allerede”, siger Kim Bech.

    19. juni 2018
  • Loyalitet kræver mere end et kundekort

    Forbrugerne er medlemmer af masser af kundeklubber, men loyaliteten følger sjældent med, da det ofte blot bliver til e-mails med knaldtilbud. Nespresso træder helt andre loyalitets-stier, hvilket marketingdirektøren fortæller om her.

    14. juni 2018
  • Her er DK's mest værdifulde brands

    LEGO, Arla og Danske Bank er Danmarks mest værdifulde brands, viser ny opgørelse. Den viser også, at værdien af de danske super-brands falder med milliarder, hvilket ærgrer branding-specialist. 

    13. juni 2018
  • Coloplast er nu omnichannel

    For seks år siden havde Coloplast ikke sendt en eneste e-mail. I dag er omnichannel programmet en realitet, og Coloplast har succes med ”marketing with a purpose,” siger Thomas Bruhn.

    12. juni 2018
  • P&G skaber ringe i vandet

    Verdens største annoncør, Procter & Gamble, viste til Sustainable Brands, hvordan man kan skabe ægte relationer med forbrugerne via purpose-dreven kommunikation. Og Unilever vokser via bæredygtighed. Thomas Kolster forklarer.

    12. juni 2018
  • Steff Houlberg satser på fodbold-anekdoter

    TV 2 og Steff Houlberg går under VM i fodbold i luften med et Branded Content-samarbejde, der byder på anekdotiske fodboldfortællinger i et format, som er oplagt pause-underholdning. IUM har hjulpet til.

    12. juni 2018
  • EY går ind i branding

    Konsulenthuset EY siger provokerende, at de vil sikre kundernes langsigtede brand equity. Men det skal ske sammen med de bedste bureauer, der også ved, at der med digitaliseringen er en risiko for, at taktiske tiltag dominerer.

    11. juni 2018
  • Nu får tilbudsavisen nyt digitalt liv

    Tilbudsavisen er stadig et vigtigt medie for detailhandlen, og nu er et nyt digitalt format i luften, som folkene bag mener, der kan afkoble tilbudsavisen fra dens trykte arv. Coop er begejstret.

    08. juni 2018
  • Her er danmarksmesteren i kundeoplevelser

    KPMG har spurgt 2.500 danskerne om, hvilke brands der leverer de bedste kundeoplevelser. Svaret er Topdanmark skarpt forfulgt af MobilePay og REMA 1000. Læs mere om undersøgelsen og se hele toplisten her.

    07. juni 2018
  • Hvordan bliver fremtidens shopping?

    Det digitale bureau IMPACT søger svar på The Million Dollar Question, når de i morgen samler internationale eksperter og Danmarks største e-handlere til Commerce Festival i Aarhus.

    07. juni 2018
  • Global pris til Fleggaard og Uncle

    Bare 14 kampagner er udvalgt som vindere af WARC’s Effective Social Strategy Award, og en af dem er dansk: Den allerede massivt prisbelønnede case ”Lige Over Grænsen” – skabt af Uncle Grey for grænsehandelskæden Fleggaard.

    06. juni 2018
  • Bureau står bag nyt gin-koncept

    Et nyt nordisk projekt inden for Premium Gin-kategorien – Nordic Gin House – har set dagens lys. Ambitionerne er europæiske, og bag både lancering, koncept og design står et dansk bureau.

    06. juni 2018
  • Det er mennesker, du taler til

    Vi er mennesker og ikke robotter, men det har dem, der designer og kommunikerer værdien af finansielle produkter, vist overset, mener ekspert i adfærdspsykologi fra Halo.agency, der kommer med et par gode råd i den forbindelse.

    06. juni 2018
  • AdWords: Nu kun for de store

    Klik-priserne på Googles AdWords er banket så højt i vejret, at det for mange mindre virksomheder ikke længere kan betale sig at bruge dem, vurderer ekspert, der kalder udviklingen "skræmmende".  

    04. juni 2018
  • Biografer hitter med online-spil

    Et digitalt gør-det-selv-værktøj har hjulpet Nordisk Film Biografer med at øge både frekvens og præcision i arbejdet med at aktivere og engagere målgrupperne. ”Det har styrket vores fordelsprogram markant, siger marketingchefen.

    04. juni 2018
  • Bureau åbner arbejder-bank op

    Arbejdernes Landsbank åbner i dag en alt andet end traditionel bankafdeling. Bureauet Yellow står bag koncept, udrulning og en ny corporate branding-film, som du kan se her.  

    01. juni 2018