Saint-Gobains Distribution Denmarks digitale styrmand, Christian Agger, der har været e-handels- og marketingdirektør hos virksomheden, som bl.a. rummer VVS-grossisten Brødrene Dahl, i seks år, takker af.

Han har i den periode bl.a. formået at flytte Brødrene Dahl et meget pænt stykke af vejen mod den forjættede Omnichannel-verden, hvor kunder får en oplevelse med virksomheder eller brands, der nærmer sig det sømløse på tværs af alle fysiske og digitale kanaler.

En rejse, der har høstet masser af hæder herhjemme.

Senest ved FDIH’s E-handelsprisen 2017, hvor Brødrene Dahl sammen med bureauerne Magnetix og Vertica blev hædret for deres arbejde.

Agger blev headhuntet

Christian Agger forlader Saint-Gobain, da han er blevet headhuntet af en anden stor distributør på verdensplan, den danskfødte men Airbus-ejede flydele-distributør Satair.

- Efter seks fantastiske år i Saint-Gobain fortsætter min rejse hos Satair, hvor jeg 1. juni skal være Head of Digital  & Business Transformation. Så der skal lyde en kæmpe tak til alle mine kollegaer og samarbejdspartnere, siger han.

Han fortæller, at han sagde ja tak til tilbuddet, da det er en spændende udfordring at flytte til endnu en grossistvirksomhed, der knap nok er begyndt på den digitale transformation.

- Det bliver lidt samme rejse som hos Brødrene Dahl, siger Christian Agger, der også kan fortælle at den globale udfordring i jobbet tiltalte ham.

Bliver i København

Christian Agger begyndte i øvrigt sin karriere hos Microsoft Danmark i 1999, hvor han var Online Manager i knap fem år, inden han kom til Coca-Cola Nordic Services.

Senere kom han til TDC koncernen, hvor han sad som Online Marketing Lead, og efterfølgende som Online Sales and Marketing Manager for YouSee.

Herefter arbejdede han en årrække som senior konsulent for eCapacity, før han i 2012 kom han til Saint-Gobain Distribution Denmark.

Rykker du så til udlandet?

- Nej, jeg får København som min primære arbejdsplads, og jeg ser frem til at være med til at skabe en ny arbejdsform i Satair, hvor de gammeldags siloer er revet ned, slutter Christian Agger, der begynder i sit nye job 1. juni.

Se i øvrigt Christian Aggers opfordring til danske CMO'er her: