En æra er slut i Dansk Annoncørforening. Den utrættelige direktør gennem 13 år er blevet træt.

Han har anbefalet, at annoncørforeningen finder en ny topchef, og det har bestyrelsen accepteret.

– Bestyrelsen har lagt en ny strategi, du kan kalde for Annoncørforeningen version 2.0, og det orker jeg ikke. Det er bedre, hvis bestyrelsen finder en ny direktør til at gennemføre det, siger Otto B. Christiansen, der er blevet 60 år og har valgt at sondere terrænet grundigt, før han melder noget ud om fremtiden.

– Vi vil gerne takke Otto for en storartet og markant indsats gennem 13 år, hvor Dansk Annoncørforening er blevet hørt og har haft indflydelse, og vi har fuld forståelse for, at Otto ønsker at kigge i andre retninger, siger Mette Dyhr, bestyrelsesformand i Dansk Annoncørforening.

Hvad er jeres nye strategi?

– Vi skal jo udvikle os, så bliver endnu bedre til at servicere annoncørerne, som oplever stigende kompleksitet i dagligdagen. Og det er det, en ny direktør først og fremmest skal arbejde med. 

Mind os lige om annoncørforeningens berettigelse?

– Vi varetager kun annoncørernes interesse, så vi har ingen partnere eller leverandører, der får indflydelse på vore agenda. Derfor er vi unikke, og derfor har vi en berettigelse i en ny marketing verden, hvor vi vil udvikle endnu flere relevante tilbud og tjenester til vore medlemmer, slutter Mette Dyhr.

Otto B. Christiansen har sideløbende dyrket en politisk karriere som byrådspolitiker i Hørsholm, hvor han er formand for Børne- og Skoleudvalget, og han stiller naturligvis op til efterårets valg.