Steffen Curran, der tidligere har beklædt tunge marketingposter hos bl.a. Nianet, PA Consulting Group og NNIT, er ny marketingchef (B2B) hos DONG Energy.

- Jeg har været i gang siden begyndelsen af december i fjor, og det er voldsomt spændende. Vi er ved at få vores Sitecore-platform på plads, og så ser jeg frem til at sætte gang i en stribe nye aktiviteter, siger Steffen Curran.

Hvad kunne det være?

- Det kredser i vidt omfang om at optimere de digitale elementer i B2B-værktøjskassen, såsom vores mailflow i Apsis, Google AdWords og analytics og vores SoMe-strategi. Dertil kommer, at vi er ved at tage de første spæde skridt på marketing automation-fronten, fortæller Steffen Curran.

Partnerskaber og leads

Derfor har en af hans første handlinger også været at hyre endnu en senior digital konsulent til DONG Energys fem mand store B2B-marketing-team.

- Vi kommer endvidere til at satse endnu mere på vores energipartnerskaber i markedsføringen, der knytter an til en grøn agenda, siger Steffen Curran.

DONG Energy samarbejder på dette område i dag med virksomheder som Codan, Novozymes og Tivoli, der eksempelvis har opnået en energibesparelse på ca. 1 million kWh på fire år takket været samarbejdet. 

- Dertil venter endnu en nøgleopgave, nemlig at skaffe masser af leads til salgsafdelingen, så de får de bedste forudsætninger for at nå fælles målsætninger gennem bl.a. salgsmaterialer og kundearrangementer, slutter Steffen Curran.