Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Marketing-profil får globalt topjob

    Heidi Lindegaard, der har over 20 års erfaring fra tunge marketing-poster hos bl.a. IBM og Mærsk Line, er udnævnt til global CMO for design- og teknologiudviklings-virksomheden Cogniance, som en dansk serieiværksætter står bag.

    19. juni 2018
  • Hybrid-bureau opruster igen digitalt

    Cool Gray, der foretrækker at kalde sig selv et hybrid-bureau, fortsætter den digitale oprustning. Senest er fire profiler hentet til bureauet i ét hug.

    19. juni 2018
  • Legoland-profil går til musikken

    Festivalkoncernen Down The Drain Group, der bl.a. står bag aarhusianske NorthSide og fynske Tinderbox har hentet Legolands Head of Marketing ind som ny kommerciel chef.

    07. juni 2018
  • Bureau skifter ud i ledelsen

    Adm. direktør Janna Sundewall forlader Geelmuyden Kiese (GK) og overlader styrepinden i den danske afdeling til Karne Lykkebo. Desuden udnævner bureauet Mikkel Salgaard Bendtsen til ny partner i København.

    07. juni 2018
  • Sir Martin er tilbage

    Martin Sorrell har etableret et selskab på Jersey, S4, og via det overtaget det børsnoterede Derriston Capital. Nu er den tidligere WPP-CEO tilbage, og han agter at etablere et nyt multinationalt komm-netværk.

    02. juni 2018
  • Stjerne-instruktør til Honeytrap

    Produktionsselskabet Honeytrap har haft et godt og travlt år og udvider nu porteføljen med et af de store navne i dansk reklamefilm. Han er bl.a. kendt som instruktør på reklamer fra Nike, Samsung, Peugeot og Gillette.

    24. maj 2018
  • Kendis-bureau får ny direktør

    Bureauet Butter, der blev stiftet i 2015 af de to nattelivs-entreprenører Simon Frank og Simon Lennet, har fået ny CEO. Hun er, siger den tidligere CEO, ”bramfri og grænsesøgende” – og dermed et perfekt match til bureauet.

    22. maj 2018
  • Bureau opruster på data-fronten

    Sunrise fintuner sit mantra, repekt for effekt, med en ny Head of Insights. Han er hentet hos bureauets nye strategiske samarbejdspartner UserTribe.  

    22. maj 2018
  • Passions-projekter fylder tanken op

    Hos New Land dyrker instruktørerne passions-projekter ved siden af reklamefilmene. Det nyder bl.a. talentet Jeppe Kolstrup godt af, og New Land får også noget ud af det.

    17. maj 2018
  • Georg Jensen styrker marketing

    Design-virksomheden Georg Jensen opruster på marketing-fronten med en ny Head of Content, hentet hos Saxo Bank.

    16. maj 2018
  • Hans-Ulrik Longhi er gået bort

    En af de sidste store Ad Men, Hans-Ulrik Longhi, har forladt os. ”So Longhi”, siger hans ”elev” og efterfølger Jacob Hastedt med disse mindeord.

    08. maj 2018
  • Ny chefredaktør til Markedsføring

    Det er bedst at innovere i opgangstider, snarere end at handle med pistolen for panden. Derfor søger vi en ny redaktør til Markedsføring og markedsforing.dk, mens vi har overskud, siger Pernille Wendel Mehl, den nyvalgte bestyrelsesformand.

    07. maj 2018
  • Reklamelinjen åbner i Aarhus

    Under faglig ledelse af de tre mest prisvindende kreative i Jylland åbner Reklamelinjen i Aarhus, hvor den bliver budt velkommen på bureau- og kundeside.

    04. maj 2018
  • Ny formand i Dansk Markedsføring

    Pernille Wendel Mehl fra Danske Lotteri Spil A/S afløser advokat Christian Scherfig som formand for foreningen, og hvor generalforsamlingen enstemmigt vedtog at hæve kontingentet. Nu skal medierne og fagligheden styrkes yderligere.

    03. maj 2018
  • Virtue opruster med ny direktør

    VICE's kreative in-house bureau, Virtue Scandinavia, har hyret en ny strategidirektør, der har masser af prisbelønnet erfaring fra bureauer som Y&R, Ogilvy og Grey med sig i bagagen.  

    01. maj 2018
  • Kreativ LEGO-mand skifter hest

    LEGO-gruppens kreative direktør gennem næsten fem år, Ulrik Feldskov Juul, har fundet nye græsgange - i en ganske anden boldgade.

    30. april 2018
  • Bureau får strategisk direktør

    Mediebureauet Vizeum udvider direktionen med en ny Head of Strategy. Han kommer fra en stilling hos Orchestra. 

    30. april 2018
  • LEAD ansætter kreativ chef

    Flere tidligere rene PR og kommunikationsbureauer hiver kreative kræfter ind i butikken. Det viser, at reklame og kommunikation konvergerer. Lead har hentet Mads Kinch Jonassen ind som kreativ chef.

    25. april 2018
  • Granat skal løfte lysproducent

    Den danske lysproducent Nordlux vil være blandt Europas største. Det skal en nyudnævnt produkt- og marketingdirektør, Kasper Granat, hjælpe til med til at realisere.

    24. april 2018
  • GK henter kreativ sværvægter

    Hun har været med i toppen af det kreative Danmark i mere end 20 år i bl.a. Propaganda og Partners, og den 1. maj tiltræder Hanne Schmidt som kreativ direktør i Geelmuyden Kiese.

    23. april 2018