Articles tabs

Courses tabs (CT)

En lille genistreg fra IKEA

19. mar 14 PR & Kommunikation Skrevet af Christian W. Larsen
5

Lige som tv i gamle dage filmede radioens oplæsning af avisnyheder og kaldte det for banebrydende nyt, har alt for mange digitale løsninger blot været filmet radioteater. IKEA magter at flytte nettet ind i video-formatet, siger Rikke Grundtvig, strategisk direktør i Vizeum.

Relaterede artikler

Hvad vil det egentlig sige, at ”engagere forbrugerne”? Udtrykket er jo cyberspace-jargon for ”kunden i centrum”, men alt for mange brands flytter blot den analoge fortolkning over i en digital verden, og det er sjældent den bedste løsning.

– IKEA har fundet en formel, mange kunne lære af, sagde Rikke Grundtvig, strategisk direktør i Vizeum, de digitale eksperter i Dentsu Aegis Media. ”Og svenskerne har gjort det ved en meget præcis forståelse af den nye engagerede forbruger.”

Historien er kort fortalt, at IKEA allierede sig med en ung dame, der er bidt af trainers. Hendes mange løbesko flød rundt i lejligheden, og ordet ”kaos” er en mild beskrivelse af hendes daglige realiteter.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.

Sider