”Man finder ud af, hvor mange steder vi har skrevet vores logo”, siger Kristian Kostrup, der er marketingchef om navneskiftet fra PricewaterhouseCoopers til PwC.
Det er på global plan – det vil sige 150 lande og 160.000 medarbejdere – at navne- og logoskiftet finder sted.
- Det er en såkaldt ”soft launch”, hvilket betyder, vi spiser elefanten i små bidder. Det er mildt sagt en ret omfattende proces. Skilte og logoer udadtil er vigtigst at skifte først, og så må kuglepenne og kaffekopper vente lidt, siger Kristian Kostrup.
Det nye brand omfatter et forenklet logo bestående af bogstaverne "pwc" samt en palet af varme farver, der klart differentierer PwC fra de andre brands i samme kategori, hævder virksomheden.
- Vi arbejder indgående med større indlevelse og forståelse af vores kunders hverdag, og vi synes, at vi lykkes med det. Nu vil vi gerne have, at vores brand også synligt afspejler vores tilgang til kunderne, og derfor satser vi nu globalt på et mere imødekommende og differentieret ansigt udadtil, fortæller Carsten Gerner, adm. direktør i PwC i Danmark.
I praksis har såvel forkortelsen ”PwC” som navnet ”PricewaterhouseCoopers” været brugt både inden for og uden for virksomheden, siden den blev dannet i 1998.
Det nye logo er udviklet på grundlag af drøftelser med PwC’s kunder, partnere og medarbejdere og er designet til at være lettere at anvende og bedre egnet til digitalt og online brug. Det hele er sket i samarbejde med det globale konsulentfirma Wolff Olins.
I Danmark bliver det reklamebureauet Robert/Boisen & Like-mindeds opgave at hjælpe med en ”fordanskning” af PwC's nye brand.