De unge fortsætter flugten fra Facebook, der nu kun er det fjerdemest populære sociale medie i USA. Snapchat, YouTube og Instagram hitter i stedet.
04. juni 2018De fleste bilmærker er synlige i mediebilledet. Men hvem kører fra hvem, når det gælder effekten af deres adfærd på de sociale medier? Orbit Red og INNX har for Markedsføring analyseret data for en stribe af de store bilmærker.
30. maj 2018Brug af influencere fra bloggersfæren vinder frem i marketing-indsatsen, men ofte med et snævert produkt-fokus. En ny tilgang er påkrævet, lyder det fra et bureau, der har hjulpet Apotekets i mål på området.
29. maj 2018At fange danskernes opmærksomhed er en bedrift – kun overgået af at fastholde den på femte år. Sommerchancen fra McDonald’s har i år fået en flyvende flot start, bl.a. med tre teaserspil. NORD DDB er bureauet bag.
11. maj 2018Som et led i årets landsindsamling sendte Kræftens Bekæmpelse sidste søndag et liveshow på Facebook produceret af organisationens egen SoMe-redaktion. 100.000 fulgte med.
16. april 2018Selvom B2B-virksomheder i dag i højere grad bevæger sig ud på de sociale medier, foregår det for de flestes vedkommende med meget små skridt og der ligger stadig et stort uudnyttet potentiale. Det kræver dog en målrettet indsats, og at man ikke bare overlader det til praktikanten.
04. april 2018Hvad er op, og hvad er ned i Facebook/Cambridge Analytica-sagen? Dagens klummeskribent fortolker den for os.
23. marts 2018Facebooks data fra 50 mio. amerikanske brugere er via et selskab Global Science Research angiveligt endt hos Cambridge Analytica, der hjalp Donald Trump til valgsejren i 2016. Men er Facebook den ”rigtige” forbryder”?
21. marts 2018Algoritme-ændringer på Facebook får skyld for meget, men én ting er helt sikker: Godt content som opfylder nyhedskriterierne kommer stadig meget bredt ud, lyder det fra dagens klummeskribent, der illustrerer dette med et stærkt eksempel.
16. marts 2018Hvis virksomheder er bekymrede for kriser på de sociale medier, skal de huske at bruge SoMe til at opsnuse og reagere på kriser. Med det rette set-up kan det gøres, før kriserne bryder ud. TJ Kiely har nogle bud.
14. marts 2018SXSW: Kvinder nyder respekt her i Austin, hvor South by Southwest-festivalen kører døgnet rundt, borgere og tilrejsende fester som gale, mens de mange hjemløse undrer sig over, hvorfor deres idyl skal udsættes for galninge 14 dage om året.
13. marts 2018De store møbelbrands kæmper om forbrugernes opmærksomhed på mange forskellige platforme. Men hvordan lykkes de med at skabe engagement på de sociale medier? Orbit Red og INNX har for Markedsføring analyseret data for seks udvalgte møbelbrands.
07. marts 2018Med Falcons køb af Komfo opnår fusionen de muskler, der er nødvendige for at ekspandere yderligere i Europa og USA. ”Vi har lyttet til kunderne, og det er deres anbefalinger, vi har fulgt,” siger Ulrik Bo Larsen.
22. februar 2018Et af Danmarks største blogfirmaer vil tage næste skridt og snuppe en bid af internationalt milliardmarked i 2018. ”Potentialet er enormt”, vurderer Henrik Akselbo, der allerede er ude på bl.a. de tyske og britiske markeder.
19. februar 2018Social video-platformen Muscial.ly har fart på i øjeblikket, og i sidste uge afholdt de deres første officielle event i Skandinavien sammen med Vizeum og Hippo, hvor der blev bejlet til 35 markante influenter.
16. februar 2018En kendt svensk Instagram-model afslører, hvordan hun tjener 25.000 på 5 minutters arbejde. Det tangerer sexuel lokkemad for husarerne, men er ikke desto mindre kommerciel kommunikation i en SoMe-verden, hvor (stort set) alt er tilladt.
14. februar 2018Facebook investerer massivt i det sociale netværks grupper og disses administratorer. Godt nyt for brands og brugere, mener ekspert.
12. februar 2018Det er Dentsu Aegis Network, der i den grad indtager festivalen, hvor også marketing-indsigten serveres. Men også GroupM er repræsenteret og en række store brands. Læs mere om det her.
08. februar 2018En virksomhed har under to sekunder til at fange forbrugeren, vurderer AdAge. I praksis betyder det, at virksomheder skal systematisere data, fokusere skarpere på efterkøbsoplevelsen, og øge hastigheden.
07. februar 2018Ændringerne i Facebooks algoritmer er foruroligende. Hvis man som brand skal vinde den nye kamp, skal der investeres i indhold med højt kreativt niveau – og ikke mindst relevans, lyder rådet fra dagens klummeskribent.
06. februar 2018