Martin Sorrell, reklame-sværvægter og adm. direktør for WPP Worldwide, har meldt sit komme til årets Cannes Lions. Nærmere betegnet indtager han rollen som leder af årets Cannes paneldebat, der sætter fokus på den økonomiske krise og dens betydning for branchen og branchens fremtid.
Med sig i panelet har Sir Sorell tre af den globale markedsaføringsbranches tunge drenge m/k.
Det er Marc Pritchard, global marketingdirektør for P&G, Mary Beth West, marketingdirektør for Kraft Foods Inc. samt Mary Dillon, global marketingdirektør for McDonald's Corporation.
Martin Sorell ser frem til begivenheden og udtaler i en pressemeddelelse:
- Det bliver en vidunderlig mulighed for at tale med tre af verdens mest magtfulde CMO’er om, hvordan de markedsfører deres virksomheder, produkter og ydelser igennem disse svære tider. Investerer de mere for at opbygge brands, eller skærer de? Disse tre repræsenterer 75 mia. kroner af global reklame og marketing spend.
Årets Cannes-debat er skemalagt til 26. juni kl. 12 i Palais des Festivals.
sd