Forskellen ligger i sprækkerne
Hvis vi finder de sprækker, der er i samfundet, er der muligheder for, at virksomheder gør en forskel til gavn for sig selv, stakeholders, medarbejdere og investorer. Det er præcis dét, moderne CSR handler om.
Hvis vi finder de sprækker, der er i samfundet, er der muligheder for, at virksomheder gør en forskel til gavn for sig selv, stakeholders, medarbejdere og investorer. Det er præcis dét, moderne CSR handler om.
Danske Bank arbejdede hårdt med værdierne, og det lønnede sig på image-kontoen. Det kan vi alle lære af – og være taknemmelige for.
Ansvarlighed lever i bedste velgående. Fordi presset på virksomheder aldrig har været større. Ikke alene skal vi have et ”purpose” og et engagement. CSR er også blevet en naturlig del af forretningen, hvor ansvarligheden sælger varerne.
I 2017 vil det blive endnu mere tydeligt, at ansvarlighed er noget, virksomheder tager alvorligt. De unge, dygtige medarbejdere kræver det, og de stemmer både med kreditkortet og karrieren.
I starten af oktober bragte Politiken en historie, DanWatch havde researchet, der satte Maersks ellers hæderkronede bæredygtighedsindsatser i et dårligt lys.
Den franske regering tog for nylig et usædvanligt skridt. Den vedtog en lov, der forbyder store supermarkeder at smide spiselig mad ud.
Mange danske virksomheder har i større eller mindre grad tænkt CSR de seneste 10 eller endda 15 år. De har i dag fordel af firtsmover-erfaringerne, men de fordele ”udtyndes” eller forsvinder de kommende år.
CSR er at tage et ansvar, og når det lykkes at få mennesker i arbejde, der har opgivet nogensinde at få et almindligt job igen, viser CSR-indsatsen sin berettigelse.
Vi ser det mere og mere. Store danske virksomheder arbejder med content i kommunikationen, eller sagt på dansk: Med produkt-essensen pakket ind i et engagerende indhold, for det er det, forbrugerne efterspørger.
Vi ser det mere og mere. Store danske virksomheder arbejder med content i kommunikationen, eller sagt på dansk: Med produkt-essensen pakket ind i et engagerende indhold, for det er det, forbrugerne efterspørger.