”Employer Branding er betegnelsen for virksomheders forsøg på at markedsføre sige selv som en attraktiv arbejdsplads. Et Employer Brand er...
For nogle dage siden fik min søn et brev fra banken (han er otte år gammel og har snavs på knæene) om ændringer, der ikke har praktisk...
”Employer Branding er betegnelsen for virksomheders forsøg på at markedsføre sige selv som en attraktiv arbejdsplads. Et Employer Brand er den reelle opfattelse af en virksomhed som arbejdsgiver – blandt nuværende og potentielle medarbejdere.”
I anledning af, at Mark Zuckerberg står skoleret for et kongres-udvalg, rekapitulerer jeg lige Facebook-gate, mens sagen ruller majestætisk ud over medierne.
Der findes mange grunde til, at dette medie er så populært for virksomheder at markedsføre sig på. Én af disse grunde er, at Facebook tilbyder en lang række af unikke og virkelig effektive muligheder for at få en præcis og målrettet annoncering.
Der er masser af kommercielle muligheder at hente ved at digitalisere salget. Men undersøgelser viser, at danske virksomheder halter bagefter, og skal mulighederne gribes, er det er en fælles opgave for salg og marketing.
Verdens vigtigste tech- og interaktive konference, South by Southwest, er under vejs, og her i Austin indgår Paradis & Helvede et fint parforhold.
Man ser ikke meget tv-reklame mere. Jeg gør i hvert fald ikke. Så som den lille fag-stræber, jeg er, gik jeg i forrige uge i gang med at se en stak danske reklameblokke - og det, jeg så, gjorde mig ærligt talt noget hængemulet.
Spiser du fisk flere gange om ugen? Hvor meget frugt og grønt spiser du om dagen? Er du holdt op med at ryge?
Fødevarestyrelsen og Sundhedsstyrelsen bruger hvert år mange millioner kroner på oplysningskampagner, som har til formål at ændre folks usunde vaner.
Hvis vi finder de sprækker, der er i samfundet, er der muligheder for, at virksomheder gør en forskel til gavn for sig selv, stakeholders, medarbejdere og investorer. Det er præcis dét, moderne CSR handler om.