custom add this

Image: 
Titel:
Content Marketing Manageren (NY UDDANNELSE)
Body: 

Bliv verdens bedste content marketing manager med et intensivt og målrettet uddannelsesforløb i 2 moduler

Content marketing har efterhånden slået solide rødder i det danske marketing-landskab, hvor adblockers, banner blindness og troløse mediebrugere undergraver effekten af traditionel markedsføring for både B2B og B2C-virksomheder. Content marketing-initiativer skyder op i masser af virksomheder, og flere og flere marketingfolk får sat et content ind i deres jobtitel.

Men hvordan fungerer content marketing egentlig, og hvordan udvikler og driver man effektive content marketing-projekter, der både skaber værdi for modtageren og for virksomhedens bundlinje?

Det og meget mere kan du nu få svar på på den nye Content Marketing Manager-uddannelse, der er målrettet alle, som vil arbejde strategisk, systematisk og seriøst med content marketing. Du lærer alle de vigtigste discipliner i content marketing fra at bygge en business case, udvikle en strategi og skabe et content brand til at sammensætte en content-fokuseret organisation, der kan producere relevant og værdifuldt indhold og distribuere det på de kanaler, der giver bedst ROI.

Hvem henvender uddannelsen sig til?
Uddannelsen til content marketing manager henvender sig til dig, der gerne vil forstå og mestre content marketing. Uddannelsen giver dig alle de grundlæggende værktøjer og færdigheder, du skal bruge for at arbejde strategisk og taktisk med content marketing – lige fra strategi over eksekvering til distribution og optimering.

Din Profil:

  • Du arbejder med marketing, salg eller kommunikation 
  • Du ønsker at dygtiggøre dig inden for content marketing ​med fokus på at skabe målbare forretningsmæssige resultater 
  • Du vil lære at lave en solid content marketing-strategi fra A-Z 
  • Du har ansvaret for at planlægge og eksekvere ​content marketing-indsatsen i den virksomhed, du arbejder for​. 

Kursusopbygning og metoder
Hver kursusdag er baseret på et godt mix af teori, indsigter, øvelser og refleksioner. Vi giver dig den nyeste viden og de seneste tendenser inden for content marketing og formidler konkrete modeller og værktøjer i øvelserne, som du kan bruge i dit videre arbejde med content marketing. På content marketing manager uddannelsen skræddersyer vi hver enkelt kursusforløb, så det tager udgangspunkt i deltagernes virksomhedsprofiler, behov, udfordringer og niveau.

Deltagerbegrænsning: 20 deltagere

Modul 1: 3. – 4. oktober

Dag 1: Strategi, buy-in og business case

  • Hvad er content marketing, og hvad skal der til, for at lykkedes med content marketing? 
  • Sådan bygger du business casen og sikrer buy-in 
  • Målsætninger, udfordringer og muligheder 
  • Sådan udvikler du personaer for din virksomhed 
  • Konkurrentanalyse og inspirationskilder 
  • Sådan finder du the content sweetspot 

Dag 2: Planlægning og eksekvering

  • Sådan opbygger du dit mediebrand 
  • Kanalstrategi 
  • Det interne team og samarbejdet med bureauer og freelancere 
  • Content mapping til kunderejsen 
  • Marketing automation og lead-nurturing 
  • Content marketing og SEO 

 

Modul 2: 1. – 2. november

Dag 1: Storytelling og indholdsproduktion

  • Sådan udvikler du et godt koncept for dit indhold 
  • Storytelling med kunden i centrum 
  • Den redaktionelle kalender og andre værktøjer 
  • Det redaktionelle workflow fra ideudvikling til færdigt indhold 
  • Billeder, video og infografikker 

Dag 2: Distribution og effektmålinger

  • Sådan bygger du en distributionsplan 
  • Earned media blandt influenter, medier og menigmand 
  • Sponsored content 
  • Betalt distribution på sociale medier 
  • Programmatic content distribution
  • De rigtige kpi’er og effektmålinger.
  • Rapportering af resultater og tilretning af indsatsen 

Eksamen:
Uddannelsen afsluttes med en online eksamen af ca. 60 – 90 minutters varighed der modtages umiddelbart efter afslutningen på modul 2. Eksamen skal være afsluttet inden for 7 dage. Der gives 60 minutter individuel feedback på eksamen.

Når du har taget uddannelsen vil du vide

  • Hvordan du skal lave en content marketing-strategi 
  • Hvordan du planlægger og eksekverer på din content marketing-strategi 
  • Hvordan din virksomhed skal organisere jer 
  • Hvordan du finder og fortæller den gode historie, der flytter kunder og forretning 
  • Hvordan du distribuerer og promoverer dit indhold 
  • Hvordan du måler effekten af dit indhold og optimerer dit indhold, så du bliver fundet af din målgruppe 

De underviser på Clever Content Manageren:

Uddannelsesleder:
Jesper Laursen, CEO og stifter, Brand Movers

Undervisere:
Pernille Uhd Kristiansen, content marketing manager, Brand Movers
Lars Damgaard Jensen, COO, Brand Movers

Eksterne eksperter:
Diverse gæsteundervisere

Tidspunkt

Tirsdag 3. oktober 2017 (Kl. 09.00-16.00)
Onsdag 4. oktober 2017 (Kl. 09.00-16.00)
Onsdag 1. november 2017 (Kl. 09.00-16.00)
Torsdag 2. november 2017 (Kl. 09.00-16.00)

Kontaktperson

Sted

  • Dansk Markedsføring
    Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Dansk Markedsføring og Brand Movers

Relaterede artikler