Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Den effektive marketingplan - stor synlighed for små budgetter
Body: 

Opnå stor synlighed for små budgetter

Kampen om kundernes opmærksomhed er intensiveret markant over de seneste år. Konkurrencen er øget, budgetter er blevet mindre og det traditionelle mediebillede er eksploderet.

Al markedsføring har det ene formål at øge sandsynligheden for et salg. Det handler om at være synlig og tilstede i det øjeblik, hvor kunden træffer beslutningen om at købe.  Det behøver heldigvis ikke koste mange penge. Forskellen på god og dårlig markedsføring er, at dårlig markedsføring er dyrt.

Kurset afholdes også i Aarhus den 2. november

Dit udbytte:

På dette kursus styrer vi 100% efter effekten og den positive return on investment. Du lærer at udvikle en marketingstrategi, der kan i gang sættes med det samme selvom budgetterne er små.Du kommer hele vejen igennem alle delelementerne i processen, som fører frem til en effektiv strategi og marketingplan såsom analyser, målgrupper, positionering, organisering, medievalg, indkøb og dokumentation af resultaterne. Du får helt grundlæggende lavpraktiske værktøjer til at forbedre virksomhedens markedsføring og købe rigtig ind til den rigtige pris. Alt teori der bliver gennemgået er let anvendeligt, og alle cases på kurset handler om små eller mellemstore virksomheder, der har haft succes med at tænke anderledes.

Hvem henvender kurset sig til: 

Dig der har ansvaret for, eller er i daglig berøring med, virksomhedens markedsføring og kommunikation, men som ikke nødvendigvis har den teoretiske baggrund. Eller dig som gerne vil have genopfrisket det teoretiske udgangspunkt med nogle konkrete værktøjer og metoder til at omsætte viden til handling.

Det kommer du igennem:

Grundlæggende marketing

  • Parametermix
  • SMP (segmentering, målgruppevalg og position)

Struktur

  • Opbygning
  • Måling
  • Daglig drift

Praktisk tilgang og medier:

  • Egne platforme (own media)
  • Købte muligheder (brought media)
  • Fortjente muligheder (earned media)

Værktøjer til det rigtige indkøb:

  • Valg af kanaler
  • Identifikation og dialogen med eksterne samarbejdspartnere
  • De vigtigste spørgsmål
  • Dokumentation af resultater
  • Evaluering af kampagner

Differentiering:

  • Muligheder for at skille sig ud

Underviser:

Kasper Møgelvang , direktør i ORANGEelevator. Kasper har arbejdet for nogle af de helt store internationale brands rundt om i verden, og har med det afsæt specialiseret sig i at hjælpe små og mellemstore danske virksomheder med strategisk sparring og optimering af marketingsindsatsen.

Tidspunkt

Mandag 25. januar 2016 (Kl. 09.00-16.00)

Kontaktperson

Sted

  • Huset Markedsføring, Nordre Fasanvej 113-115 1. sal, 2000 Frederiksberg

Partnere

Arrangeret af

  • Huset Markedsføring

    For yderligere oplysninger kontakt projektchef Jacob Schack Iversen på telefon 30549220 eller email jsi@markedsforing.dk