Articles tabs

Courses tabs (CT)

custom add this

Image: 
Titel:
Trade Marketing Management Uddannelsen Modul 2
Body: 

Optimale Trade Marketing indsatser har aldrig været vigtigere end det er nu!

For at få succes med Trade Marketing , må du  kunne tænke både kæderne og forbrugerne med ind i kampagnerne. Det gælder alle de indsatser og samarbejder der er mellem leverandør og detailhandlere for at sælge varer og ydelser til forbrugerne. Trade Marketing Management er derfor helt afgørende for at fungere på detailmarkedet! 

Det konstante krav til positive resultater og løbende udvikling kræver ikke alene forståelse, men også et godt samarbejde med indkøbskontorerne, kæderne og butikkerne omkring hele salgssituationen. 

Rigtigt forankret i den strategiske proces, kombineret med de rigtige teorier og værktøjer – og ikke mindst evnen til at omsætte alt dette til praktisk handling, kan Trade Marketing Management klart forbedre virksomhedens konkurrenceevne. 
 
TMM uddannelsen er for dig der: 
  • Er direkte involveret i afsætningen og Trade Marketing opgaver (Marketingchef/-koordinator, produktchef/-assistent, salgsansvarlige, Business Develop Managers, Category Managers, Trade Marketing Managers og tilsvarende jobfunktioner).
  • Rådgiver leverandører og virksomheder, som afsætter serviceydelser eller produkter gennem deltailhandlen. 
Uddannelsen kan anvendes for hele retailmarkedet – dvs. både indenfor daglig- og udvalgsvare. 
 
Dit udbytte:
  • Du vil blive langt mere bevidst om, hvad formålet med dine TM-indsatser er og hermed arbejde målrettet og effektivt med de løsninger, der skal implementeres i samarbejde med handlen 
  • Du vil få indsigt og værktøjer til at opbygge et endnu tættere forretningsudviklende samarbejde med jeres nøglekunder på både hovedkontor og butiksniveau
  • Du får en række værktøjer, der gør dig i stand til at prioritere ressourcerne i en kompleks og dynamisk handel - samt den praktiske anvendelse af dem
  • Du bliver klædt på til selv at kunne arbejde struktureret med vidensdeling og Category Management i praksis
  • Du vil få input og inspiration til at arbejde endnu tættere sammen med dine interne samarbejdspartnere i salg og marketing - være bindeled, skabe den røde tråd til mere optimale indsatser
  • Du får indsigt og inspiration til hvordan du påvirker shoppen i sandhedens øjeblik i butikken

Opbygning:
Trade Marketing Management Uddannelsen består af to moduler af hver to dages varighed. Kurserne har betydelig deltagerinvolvering og der veksles mellem undervisning, cases, diskussioner og opgaver.

 

 
Modul 2 (27. - 28. oktober)
 
Dag 3: Customer Marketing på butiksniveau - samarbejdet med salgschefen og konsulenter i butikkerne
  • marketingafdelingens shopperindsigt og rolle
  • påvirkning af butik og shopper
  • optimering af arbejdet med shopper insights
  • salgskonsulentens fremtidige rolle
  • potentiale vurdering

Dag 4: Shopper Insights og påvirkningsmulighederne i samhedens øjeblik 

  • action marketing 
  • butikken som medie
  • kædehacking
  • POS udfordringer
  • løsningsrummet

Underviser på uddannelsen:

Klaus Haltrup
Direktør i Gordios Business Building
HD(A), Certificeret Executive Coach.
Akkrediteret i Insights Nordic Discovery
Baggrund fra detailhandlen, markedsanalyser i detailbranchensamt 15 år som seniorpartner i Gordios 

DU HAR OGSÅ MULIGHED FOR AT DELTAGE I FAGNETVÆRKET I TRADE MARKETING - LÆS MERE HER

 

Program

08:00 til 10:00

Program title
Program description
Underviser: 
10:30 til 12:00

Endnu et programpunkt
Om noget spændende

Tidspunkt

Tirsdag 27. oktober 2015 (Kl. 09.00-16.30)
Onsdag 28. oktober 2015 (Kl. 09.00-16.30)

Kontaktperson

Sted

  • Center for Ledelse, Folke Bernadottes Allé 45, 2100 København Ø.

Partnere

Arrangeret af

  • Huset Markedsføring

    For yderligere oplysninger kontakt projektchef Jacob Schack Iversen på telefon 3054 9220 eller email jsi@markedsforing.dk